Inovacija a ne imitacija

Mohanđijev govor na ITCC poslovnom skupu preduzetnika u Kočiju - „Inovacija, a ne imitacija bi trebalo da bude fokus u poslovanju“

Na poslovnom skupu preduzetnika u organizaciji Privredne komore Indije (Indo Transworld Chamber of Commerce) održanom u Kočiju 7. i 8. januara, koji je okupio vrhunske poslovne lidere iz Kerale, Mohanđi je otvorio skup i održao izuzetno moćan govor koji je postao okosnica za ceo događaj.  

Imajući široku poslovnu pozadinu proteklih godina, sa karijerom koja traje dvadeset dve godine u brodarskoj industriji, zajedno sa sopstvenom jedinstvenom, transformativnom i snažnom filozofijom zasnovanom na nesebičnosti i praksi istinskog pronalaženja sebe, Mohanđi se pokazao kao jedan od idealnih govornika za ovakav događaj.

Mohanđi, osnivač Mohanđi fondacije i raznih dobrotvornih udruženja i organizacija kao što su Ammucare, ACT fondacija, Mohanđi fondacija, Himalajska škola tradicionalne joge, Svetska alijansa svesti i Klub ranoranilaca, izrazio je želju da ITCC poslovni skup postane kontinuiran i trajan događaj, i naglasio je potrebu za globalnim rastom, kada je u pitanju poslovanje. U svom govoru na otvaranju ITCC poslovnog skupa 2023. rekao je: “Seme koje treba da proklija i preraste u globalni preduzetnički poduhvat, nalazi se u svakome od nas.”

Prema Mohanđiju, kompanije u zemlji uvek su se upoređivale sa svojim inostranim pandanima. “Sada, to samo po sebi vodi do imitacije. Ali jedna stvar koju poslovni čovek treba da ima na umu jeste da inovacija treba da bude u fokusu, a ne imitacija. U svetu postoji mnogo prostora za inovacije. Međutim, kada je u pitanju imitacija, prostor je vrlo ograničen. To poslovnog čoveka hvata u zamku “, rekao je.

“Ljudi imaju tendenciju da oponašaju ideje budući da su isprobane i testirane. Zbog toga su šanse za neuspeh ograničene. Ali, to je samo to. Ne dešava se rast. Kada je reč o primerima kako su inovativne ideje dovele do toga da ljudi i njihovi poduhvati prevazilaze imaginaciju – Apple, Facebook, Oracle, Microsoft i Zoom su neki od primera koji naglašavaju važnost inovacije”, dodao je. “Inovacija ima neograničen krug delovanja, rekao je. Ovo je prva stvar koju sam želeo da istaknem”, rekao je Mohanđi.

“I mi se možemo izboriti za prostor za sebe. Sve što treba da učinimo jeste da iznesemo originalne ideje. Puno je prostora koji može primiti sve”, dodao je.

Takođe je pokušao da objasni potreba za neprekidnim usavršavanje: “Treba da se takmičimo sami sa sobom. I to treba da bude kontinuiran proces. Treba da shvatimo da savršenstvo nije kraj. Nikada ne treba da postanemo samozadovoljni i mislimo da su postignuti svi nivoi savršenstva. Kada osoba to učini, to je početak stagnacije i jednom kada se to dogodi osoba neće moći dalje da napreduje.”

Još jedan aspekt koji osoba koja planira da započne posao mora da ima u vidu jeste da investira u ideju o kojoj ima jasno razumevanje. “Često se može videti da kad god osoba, posebno povratnici iz inostranstva planiraju da pokrenu neki poslovni poduhvat, budu bombardovani idejama od svih i svakoga. Oni se povinuju volji svoje porodice i prijatelja i na kraju osnivaju poslove o kojima nemaju pojma i konačno gube novac”, rekao je Mohanđi.

U nastavku je rekao: “Život je iskustvo. Trebalo bi da vrednujemo i poštujemo iskustva koja stalno stičemo u svom kratkom životu i da se odvažimo da prihvatimo ta iskustva. To je individualno.” Mohanđi je apelovao na to da ljudi rade stvari u kojima uživaju: „Bilo bi dobro da se zapitate da li ste srećni. Ako ne možete da uživate u onome što radite, onda je sigurno da put kojim ste krenuli nije ispravan. Nećete moći da postignete uspeh.”

Takođe je rekao: „Uspeh nije bogatstvo ili napredak. To je osećaj koji treba da imate svakodnevno. Zadovoljstvo koje dobijate svakodnevno. Da bi osoba bila uspešna u poslu, ne treba da bude emotivna. Težište treba da bude na intelektu. Emocije će samo naterati poslovnog čoveka da ide unazad.“

Još jedna stvar koju je Mohanđi istakao je važnost jedinstva u ovim vremenima posle Kovida: „Potreba trenutka je formiranje udruživanja poslovnih ljudi i predstavljanje jednog ujedinjenog fronta svetu. Udruženje treba da se sastoji od ljudi koji proizvode različite proizvode. Jednom kada se predstavi takav jedinstveni front, kompanije će imati vrednost na svetskoj platformi.” ITCC je jedna takva platforma. “ITCC tim je nesebičan. Oni ciljaju visoko i želim da im čestitam”, dodao je.

Podelite ovu objavu

X