Vežbajte jogu, to je praksa i za telo i za duh

U osnovi tradicionalne joge je jednostavnost i prirodnost. To nije samo praksa tokom časa, već praksa tokom svakodnevnog života, u svakom trenutku, svakog dana.

Monika Dizdarević je sertifikovani joga instruktor Himalajske škole tradicionalne joge. Studirala je turizam i hotelijerstvo u Srbiji i zatim je otputovala u Ameriku da radi u velikim prestižnim rezortima i hotelskim lancima. Pošto je takav život nije ispunjavao, poželela je da se posveti višoj svrsi i da da veći doprinos društvu i svetu. Primetivši koliko su joj pomogle Mohanđijeve tehnike u sopstvenoj transformaciji, odlučila je da postane Mohanđi Ačarja i tako nastavi da širi njegova učenja. Konstantno uči kako da postane najbolja verzija sebe i tako ohrabruje druge da postanu najbolja verzija sebe i da pronađu svoju životnu svrhu. Trenutno vodi Mohanđijeve programe po svetu, šireći ljubav i svetlost. Veliki je ljubitelj joge, putovanja, prirode i voli da upoznaje ljude sa različitih krajeva sveta.

  1. Za mnoge je joga deo svakodnevnog života i redovne prakse. U čemu je specifičnost Himalajske škole tradicionalne joge?

HŠTJ (Himalajska škola tradicionalne joge) posvećena je podučavanju suštine joge prema originalnim učenjima kodifikovanim u svetim spisima Mahariši Patanđalija. U osnovi tradicionalne joge je jednostavnost i prirodnost. U našoj školi joga nije samo praksa tokom časa, već praksa tokom svakodnevnog života, u svakom trenutku, svakog dana. To podrazumeva svakodnevnu kontemplaciju, zahvalnost, davanje svetu, slogu, život u harmoniji itd. Ono što je ključno je da joga uključuje duhovni aspekt rada na sebi, ne samo fizički rad i istezanje.

  1. Kada si ti počela sa praktikovanjem ove joge, koja poboljšanja si osetila u svom fizičkom telu, pa i u životu?

Poboljšanja koja sam najviše primetila nisu bila samo fizička, već i mentalna. Osetila sam koliko napredujem u svakodnevnim izazovima. Kontemplacija mi pomaže da duboko zađem unutar sebe i da preispitujem svoje reakcije i neke svoje postupke. Na fizičkom nivou osećam koliko sam strpljivija sa svojim telom, koliko poštujem i negujem zahvalnost prema telu. Svakodnevna praksa dovodi do mentalnog balansa i to je ono čemu sam najviše zahvalna.

  1. Da li bi preporučila neke asane, posebno kao pomoć ljudima da se bolje nose sa životnim izazovima?

Definitivno bih preporučila Surya Namaskara, odnosno Pozdrav Suncu, barem tri ciklusa svakog dana. Ako možete više da uradite, odlično. Nakon toga da se sedne barem na 5 minuta i da se diše kroz kičmu. Ovo je jako dobro za stabilnost i suočavanje sa izazovima u svakodnevnom životu.

  1. Koliko su tebi programi poput ovog pomogli u životu?

Jedna velika razilka koju sam primetila je smirenost. Mnogo mirnije reagujem na izazovne situacije u životu. Naravno, nije se promena osetila nakon samo jednog programa, već sam učestovala na mnogo programa u okviru Mohanđi Fondacije. Lakše prihvatam stvari, manje je ljutnje, a mnogo više saosećanja i želje da doprinosim i dajem svetu.

Podelite ovu objavu

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
X