Mohanđi na Sant Sansadu 2025 – Značaj Sanatana Darme

Kreacija se dogodila zahvaljujući Sanatana darmi. To je darma po kojoj je ceo univerzum stvoren. Svi smo mi deo određenih segmenata Sanatana Darme.

Mohanđi je učestvovao na Sant Sansadu 2025, grandioznom događaju koji je okupio svece iz različitih tradicija. Ovaj skup je organizovao kanal Network 10 kako bi se raspravljalo o osnovnim principima Sanatana Darme, podigla svest o njenom značaju za Barat (Indiju) i svet, te istakao značaj predstojeće Maha Kumba Mele.

U svom kratkom, ali snažnom govoru, Mohanđi je naglasio kako Sanatana Darma predstavlja osnovna pravila postojanja i nadilazi religiju. Objasnio je kako je Sanatana Darma temelj tolerantnog i inkluzivnog društva koje omogućava miran zajednički život svih vera i religija uz međusobno poštovanje. Takođe je skrenuo pažnju na kritičan problem tekuće mržnje i genocida nad manjinama u Bangladešu, pozivajući ljude da progovore u znak podrške pogođenima. Pomenuo je globalnu kampanju #BangladeshStopHate i mirovnu Om Marš šetnju planiranu za 27. decembar u Hagu, u Holandiji, sedištu Međunarodnog suda pravde. 

Događaj Sant Sansad bio je moćna saradnja svetaca iz cele zemlje i različitih vera, te je poslužio kao efikasan uvod u Maha Kumba Melu u Prajagrađu, najveće okupljanje na svetu.

Pitanje (na hindiju):…

Mohanđi: Glavni problem kod Sanatana Darme je to što niko ne poznaje Sanatana Darmu. Niko ne zna. Ljudi misle da je to hinduizam. Hinduizam nije Sanatana Darma. Hinduizam je proizašao iz Sanatana Darme. Džainizam je proizašao iz Sanatana Darme kao osnovnog pravila postojanja.

Kreacija se dogodila zahvaljujući Sanatana Darmi. Ili, u suštini, Sanatana Darma znači darma (pravičnost) po kojoj je ceo univerzum stvoren. To nije ničije. Nema autora. Nema svetog spisa.

Nema autora. Nije je stvorila neka grupa ljudi. Ovo razumevanje ne postoji u svetu. Moramo je predstaviti svetu na taj način.

Drugi aspekt, kada se događala situacija u Bangladešu, Sušilđi Maharadž je primetio.

“Sarva Darma Samvad” (सर्व धर्म संवाद na sanskritu, što znači “Dijalog svih religija” ili “Dijalog univerzalnih vera”) deo je toga.

Skoro niko nije znao da se u Bangladešu dešavao masakr.

Samo uz ispevavanje “om”. Bez druge reči. Om.

I mnogo ljudi se okuplja, pod haštagom Bangladesh stop hate (#Bangladeshstophate). Sarva Dharma Samvad je deo toga, a Sušilđi Maharadž može dalje objasniti.

Ali stvar je u tome da nikada nismo slušali šta nam Bangladeš poručuje, zar ne? Ljudi iz Bangladeša pitaju: “Da li vam je zaista stalo do nas?”

Jer smo razgovarali sa ljudima. Rekao sam, “Je li vam stvarno stalo? Onda zašto to ne pokazujete? Pokažite da vam je stalo.” I to mora doći od vlade. Jednostavna stvar koju mogu reći.

Ako ambasador Indije poseti hramove Bangladeša, crkve Bangladeša ili budistička svetilišta Bangladeša, to pokazuje da nam je stalo. Niko nije pokazao nikakvu vrstu brige, a ljudi umiru dok razgovaramo.

To je poput nečega što neko označi haštagom, kaže da je došlo do bogohuljenja, i čitavo njegovo selo bude uništeno! Neko postavi na društvene mreže, kaže da je došlo do bogohuljenja na proroka i celo selo je uništeno!

Ljude siluju i ubijaju. Žene siluju i ubijaju. To se sada dešava. Dakle, postoji ovaj haštag Bangladesh stop hate (#Bangladeshstophate). To se sada dešava. I 27. decembra želim da svi učestvujete u tome ispred suda u Hagu.

Ovako moramo da se ujedinimo. Sada je vreme za ujedinjenje. Svi smo mi deo određenih segmenata Sanatana Darme.

Ali, sada je vreme da se svi okupimo. Ne možemo biti ovako fragmentirani jer u svetu ima toliko ljudi koji ne znaju da postojimo.

Nama je stalo. A oni su ponekad zbunjeni šta pokušavate da radite. Da li pokušavate da propagirate nešto ili pokušavate nešto da sakrijete?

Nemamo šta da sakrijemo. Moramo biti svuda i u svemu, i moramo razgovarati sa svima i okupiti sve. U trenutku kada Sanatana Darma nestane odavde, sekularizam takođe nestaje.

Trenutno nema sekularizma u Bangladešu. Nekada je tamo bila Sanatana Darma. Sada nestaje, i nema sekularizma. Nema tolerancije. Moramo jasno da razumemo istinu. Samo tada ćemo znati na čemu smo.

I dok govorimo, pesak nam izmiče ispod nogu.

Pitanje: Koji je razlog?

Mohanđi: Razlog je taj što niko nije povezan i niko nije odgojen. Još od sticanja nezavisnosti, nikada nas nisu podučavali o velikim učiteljima našeg vremena.

Postoje samo dve vrste ljudi koji su bili veliki u celom svetu. Jedni su oni koji ništa nisu želeli od sveta, veliki učitelji. Drugi su oni koji su se potpuno predali svetu.

Samo ove dve vrste velikih ljudi su postojale u svetu, ali niko ih ne poznaje. Niko nije govorio o njima. Niko sada ne govori o njima.

Međutim, sada ljudi polako postaju svesni ove ideje o velikim učiteljima našeg puta, i svi mi ovde predstavljamo neke od njih.

Svi potičemo iz grandiozne tradicije. To se ne vidi jer nismo ujedinjeni. Zapravo smo fragmentirani. A ta fragmentacija, tj. nedostatak jedinstva, odražava se kao anarhija u svetu.

Pitanje (na hindiju):…

Mohanđi: Apsolutno. Odgovoriću na engleskom. Znate, pre svega, ne bi trebalo da se izvinjavamo. Ovo nije hinduizam. Reč je o harmoniji. O ahimsi (nenasilju). I, uvek verujem u ono što je rekao Krišna, jer je Krišna postavio trend za kali jugu.

Čovek koji je postavio trend za kali jugu bio je Krišna. Rekao je da oni koji praktikuju adarmu (nepravičnost), oni koji podržavaju one koji praktikuju adarmu, i oni koji ćute dok se adarma dešava, svi su adarmisti.

Ovo je rekao Bišmi. Dakle, ovo je tačno ono čega bismo trebali da se sećamo. Ako danas ćutimo, mi smo adarmisti, podržavamo adarmu.

Moramo se probuditi sada. Ovo je poziv na buđenje. Bangladeš je zaista poziv na buđenje. Ne možemo misliti da ovo nije u našem dvorištu. Ovo je u našem dvorištu. Ovo je definitivno naš problem.

Originalni tekts možete pročitati ovde.

Govor možete poslušati u narednom videu: 

Podelite ovu objavu

X